معرفی بهترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی

می‌توان گفت اکثر دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری برای تکمیل و به پایان رساندن تحصیلات خود باید تحقیق و پژوهشی انجام داده و در قالب پایان نامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند. اما انجام پایان نامه اصول خاص خود را دارد که کار را سخت می‌کند. حتی ممکن است به دلیل عدم رعایت استانداردها یک پایان نامه بارها رد شود. اینجاست که نرم افزارهای پایان نامه نویسی به کمک دانشجویان می‌آیند. در این مطلب قصدداریم بهترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی را برای شما معرفی کنیم.  

 

Endnote نرم افزاری برای رفرنس نویسی

درج مراجع در انتهای پایان نامه از نظر بسیاری از دانشجویان کار دشواری است. Endnote می‌تواند یک بانک اطلاعاتی از مقالاتی که شما استفاده کردید را ایجاد و ذخیره کند. در این صورت هر وقت نیاز ارجاع به مقاله خاصی پیدا کردید Endnote با سرعت بالایی مقاله مورد نظر را فراخوانی می‌کند.

یکی از مزیت های Endnote دسترسی آن به پایگاه‌های اطلاعات علمی آنلاین است که به شما در یافتن منابع کمک بسیاری خواهد کرد. برای استفاده از این نرم افزار و آموزش کار با آن ویدئوهای آموزشی بسیاری وجود دارد. باید اشاره کنیم استفاده از این نرم افزار تنها برای یک ماه رایگان است و بعد از آن شما باید نرم افزار را خریداری کنید.


Mendeley یک نرم افزار همه کاره

باید گفت  Mendeley یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه پایان نامه نویسی است. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید جدیدترین یافته ها و مقالات در زمینه تحقیق خود را بیابید. در شبکه های اجتماعی با دیگر محققان تبادل نظر و مشارکت داشته باشید. این نرم افزار می‌تواند عناوین، نام نویسنده و … هر مقاله را به شما اطلاع دهد.

Mendeley همچنین می‌تواند به راحتی با آفیس ارتباط برقرار کند. در این نرم افزار امکان ایجاد بیش از ۱۰۰۰ سبک رفرنس نویسی وجود دارد. حتی می‌توان فایل های PDF را به آن پیوست کرد و روی آنها یادداشت نوشت.


Wunderlist بهترین دفترچه یادداشت شما

شما با نرم افزار Wunderlist می‌توانید تمام امور مربوط به پایان نامه خود را سامان دهید. در این نرم افزار ایده ها و نکات مهم که به ذهنتان می‌رسد را باید یادداشت کنید. امکان زمان دادن به کارها یا دسته بندی آنها نیز وجود دارد. این نرم افزار با ویندوز، گوشی، تبلت و … سازگار است.


Evernote نرم افزاری کاربردی

برای انجام پایان نامه دکتری داشتن نرم افزار Evernote بسیار ضروری است. باید بگوییم که این نرم افزار کاملا رایگان است. این نرم افزار می‌تواند یک پایگاه داده از اطلاعات مورد نیاز شما ایجاد کرده تا هر زمان به آنها نیاز داشتید با یک جستجوی ساده به آن دسترسی داشته باشید. به علاوه این نرم افزار می‌تواند نوشته‌های صفحات اینترنتی، تصاویر، فایل های PDF و … را ذخیره کند.

Dropbox از بهترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی

با ذخیره اطلاعات خود در Dropbox در صورت بروز هر مشکلی نتایج و زحمات شما بر باد نخواهد رفت. حتی سوانح فیزیکی مانند آسیب رسیدن به لپ تاپ یا کامپیوترتان نیز باعث نمی‌شود تا اطلاعات موجود در Dropbox از بین بروند. پس شما محیطی امن برای ذخیره سازی اطلاعات خود خواهید داشت. در واقع شما اطلاعات خود را به فضای ابری انتقال می‌دهید و در زمان نیاز با هر دستگاهی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید اطلاعات را با سایر کاربران موردنظرتان به اشتراک بگذارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.