چگونه نتیجه گیری مقاله isi بنویسیم؟

بخش نتیجه گیری مقاله ISI  که بیشتر Conclusions  نامیده می‌شود یکی از مهمترین قسمت های مقاله است که باید در نگارش آن دقت بسیاری کرد. درست است که این بخش آخرین بخش مقاله است و به احتمال زیاد داور آن را در انتها خواهد خواند اما بسیار مهم است و باید طوری نوشته شود که هم ساده و مختصر و هم تأثیرگذار باشد.  

برای اینکه در نوشتن این قسمت مهارت پیدا کنید باید بدانید که داوران انتظار دارند در این بخش با چه چیزی مواجه شوند. شما نباید خلاصه یا مطالب چکیده و مقدمه را در نتیجه گیری مقاله isi   دوباره تکرار کنید. بلکه باید یک پیام روشن و واضح از کاری که انجام دادید را بنویسید.

 

ساختار بخش نتیجه گیری

مهمترین نکته این است که بدانید نتیجه گیری خلاصه نویسی مقاله شما نیست. همچنین نباید مباحثی را که در چکیده و مقدمه گفته‌اید دوباره تکرار کنید. این قسمت باید شامل موارد زیر باشد:

  • خلاصه ای از مهمترین یافته‌های خود و اینکه چگونه بر تحقیق شما تأثیر می‌گذارند بیان کنید.
  • درباره اهمیت یافته‌های خود و تأثیر آنها و کاربردهایشان صحبت کنید.
  • نقاط ضعف کار خود را بیان کنید.
  • پیشنهادهایی برای بهبود تحقیق ارائه دهید.
  • پیشنهادهایی برای کارهای آینده و محققین دیگر ارائه دهید.
  • می‌توانید پیشنهاداتی را برای تغییر خط مشی نیز ارائه دهید.

 

نتیجه گیری مقاله isi را چگونه آغاز کنیم؟

شما باید برای شروع از زیاده گویی جدا پرهیز کنید. چون بدون اینکه تأثیر مطلوبی بر روی خواننده بگذارید بخشی از این قسمت را با زیاده گویی پر کرده‌اید. پس بهتر است از عباراتی مانند عباراتی که در ادامه اشاره می‌کنیم استفاده نکرده و مستقیم به اصل مطلب آن هم به صورت خلاصه و تأثیرگذار اشاره کنید. از جمله عبارات اضافی می‌توان موارد زیر را نام برد:

…In this study it is concluded that

…This paper has described

…We have shown that

 

چگونه نتیجه گیری را متفاوت از چکیده بنویسیم؟

باید گفت موضوع اصلی در هر دو بخش یکسان است ولی در چکیده مقداری اطلاعات به عنوان پیش زمینه آورده می‌شود در حالی که در نتیجه گیری جملات مهم و اصلی تحقیق بیان می‌شود. چکیده در واقع تبلیغ مقاله شما است و باید بتوان به وسیله آن توجه خواننده را جلب کرد. اما در نتیجه گیری باید نکات مهم و برجسته تحقیق خود را بیان کنید. به علاوه در نتیجه گیری باید پیشنهاداتی نیز ارائه داد.

 

نوشتن پایان نتیجه گیری

بعد از اینکه کار خود را به صورت خلاصه توضیح دادید و نقاط ضعف آن را بیان کردید باید به یکی از سه روش زیر نتیجه گیری خود را به پایان برسانید.

  1. اول اینکه بگویید از کارتان چطور می‌توان در زمینه های دیگر استفاه کرد یا حتی در چه زمینه‌هایی نمی‌توان از آن استفاده کرد.
  2. با پرداختن به کارهای آینده  نیز می‌توانید نتیجه گیری را به پایان برسانید.
  3. با ارائه پیشنهادات نیز می‌توانید نتیجه گیری خود را به پایان برسانید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.